نام «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» بر پروژه بزرگراه شمالی کرج به نامگذاری گذاشته شد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج درخصوص تصویب نامگذاری اتوبان شمالی کرج – قزوین به نام شهید سردار سلیمانی به درخواست رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر کرج توسط اعضای شورای شهر خبر داد.

پروژه بزرگراه شمالی کرج به نام «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری شد
قاسم سلیمانی

اکبر سلیم نژاد رئیس شورای اسلامی شهر کرج در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در پی حمله تروریستی آمریکا، اظهار داشت: نامگذاری معابر یا خیابانی به نام شهداء به منظور پاسداشت و قدردانی از مجاهدت‌ها و ارج نهادن فداکاری آن‌ها است.

وی تصریح کرد: در پی شهادت عالی مقام سردار حاج قاسم سلیمانی و به پاس چندین دهه فداکاری وی به اعضای شورای اسلامی شهر کرج پیشنهاد شد که اتوبان شمالی کرج قزوین به نام وی نامگذاری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: این پیشنهاد پس از اعلام در صحن علنی شورای شهر کرج به تصویب همه اعضاء رسید و مقرر شد در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی و کمیته نامگذاری تصویب و نامگذاری این پروژه اقدام شود.

وی یادآور شد: نام‌گذاری معابر به نام شهداء ادای دین کوچکی در مقابل فداکاری بزرگ شهداء است که نام شهداء برای همیشه باقی بماند وقتی نام باقی ماند برای نسل‌های آینده این نام‌گذاری‌ها جای سؤال خواهد داشت و همین جستجو و تحقیق‌ها آن‌ها را با هدف و آرمان شهداء آشنا خواهد کرد.

به گفته وی، وقتی معابر یک شهر با واژه‌ها و اسم‌هایی که هویتی و ارزشی است نام‌گذاری شد آن نام‌ها نشان‌دهنده یک حادثه تاریخی و ارزشی است.

منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *